Monday, December 28, 2009

My Little Garden

Orang kate, x rugi kalau kite berbudi pada tanah..pandai orang dulu2 wat ungkapan ni..mmg btol kalau kite berbudi pada tanah, akan dapat hasilnya..so post kali ni aku nk citer pasal tanaman yang ade di sekeliling uma aku yang ditanam oleh keluarga aku..terdapat pelbagai jenis tanaman yang aku tanam kat uma termasuk serai, ulam raja, serai kayu dan lain2..sme ni wat makan sendiri atau untuk dijual..kat bawah ni antara tanaman yang ader...layaaan..



ni serai kayu..


limau


ulam raja


serai


serai lagi


pandan


lagi ulam raja


kari


pandan tadi





lagi2 serai





lengkuas


orang kate name pokok ni pokok kanser..x tau la..duri tajam n bisa pokok ni..


another limau


pucuk manis


betik..tinggi giler n banyak buah..malangnya x manis..so jd habuan ayam je r buah die..


angah



bunga dan biji benih ulam raja..tgh wat projek anak pokok ni skang


ubi kayu


angah ngan limaunya yang die beli kat Tapah



tanam limau


adik bongsu aku



selepas 2 minggu













No comments:

Post a Comment