Thursday, December 10, 2009

al kisah si Anak Ayam.........

Ni le kisahnye..aku start jual anak ayam ni bile makanan ayam naik dengan mendadaknye skang..walaupun da turun balik tp sikit sangat turunnye..so aku decide jual anak ayam je..mule2 aku bia je ayam aku mengeram telur n then aku akan amek anak2 die..tp pas2 masalah timbul ble tarik eram dan tarikh menetas tidak sekata dan peratusan telur yang berjaya ditetaskan pon sangatlah kurang..

So aku pon decide bli incubator yang aku citer sebelum ni...mase aku tulis ni ade tinggal dalam 80 lagi anak ayam yang berusie sebulan ke bawah..tp ni aku reserved dulu kat seorang Cikgu yang nk beli anak ayam ni untuk bapak die..tp kene tunggu bapak die balik haji..hehehe..so aku buke la tawaran kat kome..sape2 nk anak ayam ley kontek aku..ptg td pon ader orang yang wat rumah kat sebelah uma aku tanye pasal anak ayam n nk beli 2 pasang..tp adik aku yang bongsu ni takut nk jual..hampeh btol..hahaha..so ujung minggu baru orang 2 datang amek kot..

kat dalam incubator ade 3 batch lagi..harap-harap menetas la yek..hehehehe

No comments:

Post a Comment