Sunday, March 7, 2010

Incubator baru tapi.....

Salam..hehehehe..hari sabtu lepas, aku dapat incubator baru dari Abg Bedin..die hantar petang sabtu..aku tempah sekali ngan Hatcher..so aku da ade 2 incubator yang boleh muat 1000 biji telur sekarang..gambar ade la aku amek tp camera tertinggal kat Kuantan plak..so xley upload gambar..nanti la aku upload yek..

Dengan kapasiti yang agak besar aku rase dapat mengeluarkan 250 ekor anak ayam seminggu..tapi masalhnye sekarang, induk aku x cukup banyak untuk produce telur..max seminggu yang bole produce ialah sekitar 80-90 biji sahaja..so aku skali lg terpaksa mencari sumber baru untuk telur..hmmm..susah btol..tambah induk la nampaknye..lg senang n boleh control kualiti..x dapat nk cite panjang..banyak keje..hehehe..nanti aku sambung..


No comments:

Post a Comment