Sunday, February 21, 2010

Reban Baru laaaa...

hehe....cam aku tulis kat post sebelum ni, cti seminggu rase cam x cuti je..banyak mende yang nk kene wat..dalam banyak2 benda 2, aku, angah n towkey wat reban baru..hehehehe..simple je reban ni..ade due petak..satu petak ukuran lebih kurang 7x6 kaki je..hehehehe..

Bahan2 lagi ler senang..berikut adalah senarai bahan yg aku gunakan untuk wat reban:

1) kayu hutan = free..cari sendiri..punye la penat..da la panas time cari kayu 2..hehehehe

2) Zink 7 kaki 9 keping = RM1.80x7x9 = RM113.30 (betul ke? hehehe)

3) Jaring ikan 2kg = RM 16x2 = RM 32 (pakai sket je..banyak lebih lagi)

4) Jaring pagar hijau 4 kaki = RM 50

5) Paku zink and paku2 lain =RM 25 rasenya..

so sme RM 220 untuk due bilik reban..ok lere tu kan? Kat bawah gambar kitorang bertukang..hehehe


aku ngan angah berbincang sesuatu..macam ader silap je reban ni..hehehe..jangan glak ek tgk reban ni..due2 pon xde basic bertukang..sorang de ijazah undang2 n sorang de diploma mekanikal..sorang lagi yang amek gambo ni STPM (TOWKEY la sape lagi..hehehe)

tgk pnye tgk rupe2nya alang atap salah pasang..kena bukak balik..hehehe

tadaaaaa..setelah bersusah payah 2 hari, akhirnya siap gak...cun gak kan? hehehe

gambar dari belakang..kain tu wat tutup tempias..silap bli zink..patutnye 8 kaki..hehehe

akhirnya dapat gak ayam arab aku reban sendir...selame ni dok reban kecik je..sowieee...

seronoknye de rumah sendiri!

jalan2 tgk uma baru

besar gak uma kite ni yek?

huh..sape lak yang amek2 gambo bini aku ni? flying kick kang!

gambar dari depan

ni pon..ingat nk wat lagi sebijik camni berdepan dengan yang ini..hehehe..baru kemas

die ni lagi..

jiran ayam arab..kg ori ler

apesal cam laen je ni? semalam dok kat tempat laen rasenye..

baru la rase bersih sket..reban lame kureng sket..hehehe

kokokan sang juara

so ni la rupe reban baru dan penghuni2nye...hehehehe...



No comments:

Post a Comment