Sunday, January 24, 2010

Rancangan untuk berpindah.

hmm...Baru-baru ni aku balik ke Kuantan ngan Angah..Angah dr Tapah and aku dr Putrajaya..so bile sampai ke rumah, kitorang pon wat family miting ngan all the family members..mak cadangkan yang kami berpindah ke Slim River iaitu kg kitorang..kat sane mak ade tanah dalam suku ekar yang mana boleh wat umah n ladang kami nanti..mak jugak bercadang untuk beli lagi suku or setengah ekar tanah kat kwsn tu yang dimiliki oleh makcik dan sepupu aku..

Hmm..Sebenarnya aku kurang setujnu ngan perancangan malk tu atas beberapa sbb:

1) Kwn2 aku ramai kat Kuantan
2) da lame dok Kuantan
3) Kat Perak kena bersaingan ngan tokey Cine yang ader modal besar
4) pasaran pn x tahu lagi mcm mane


Tp bile pikir dalam2, last aku setuju atas beberapa sebab...

1) Tanah sendiri..kat Kuantan umah sewa je..
2) Wat rumah terus..x payah bli tanah dah..
3) Angah dekat je nk balik..Tapah ngan Slim River bukannya jauh..45 minit je..lgpon projek ni mmg aku nk wat untuk angah pon..
4) Aku pon dekat je nk balik Kg..hahahaha
5) Kwsn yang sangat sesuai untuk bukak ladang..

So raya cine ni nk g tgk tanah n trus wat umah...bile da siap, wat reban n tanam la pape yang patut..tp next year baru boleh pindah sbb adik bongsu aku still sekolah n STPM tahun ni..X sabar nk bukak ladang yang betul!!!!! hehehe

No comments:

Post a Comment