Tuesday, April 24, 2012

ayam mutiara

group 1 = 2 ekor kelabu jantan & 3 ekor kelabu betina ( 5 ekor )
group 2 = 1 ekor pied jantan, 1 ekor pied betina, 2 ekor kelabu betina & 1 ekor kelabu jantan ( 5 ekor )
group 3 = 2 ekor lavender betina, 1 ekor coral blue betina & 2 ekor coral blue jantan ( 5 ekor )

y group 2 tu, y kelabu nyer anak dr group 1..

cuti minggu lepas sj la aku lepaskan ayam mutiara lavender dan coral blue aku y da besar tu kat laman rumah y selama hari ni aku kurung kat dalam reban sbb masih kecik..
nak dijadikan cerita dalam masa y sama kumpulan ayam mutiara pied n biasa yang dah dara 2 y terdiri dr 5 ekor main2 la kat laman umah.. tiba2 je kumpulan ayam mutiara coral blue n lavender y terdiri dr 5 ekor jugak ikut main2 kat laman rumah, aku ingatkan kump pied akan patuk sbb y jantan die garang tp aku silap kerana nampaknyer diorang bekawan.. so malam 2 terus aku kurung diorang 10 ekor kat dalam 1 reban.. haha xdela lg ayam 2 hidup bepuak2 macam induk ayam mutiara aku 5 ekor 2y xnak bekawan lgsg..

nak carik = 1 ekor lavender jantan
               = 1 ekor royal purple jantan & 1 ekor royal purple betina
               = 1 ekor solid white jantan & 1 ekor solid white betina

No comments:

Post a Comment