Sunday, April 29, 2012

ayam ayam ayam

ayam serama
alhamdulillah ayam serama aku dah bertelo kembali setelah batch petama just 4 bijik je telo yang dihasilkan dan 3 ekor je y bejaya menetas, malangnya sekor dah mati, so tinggallah 2 ekor je..

ayam arab
berbekalkan induk sebanyak 2 pasang yang aku bawak dari kuantan, tetapi seekor betina mati akibat dimakan beruk, cuma tinggal seekor betina dan 2 ekor jantan..
daripada induk2 iti maka terhasilla beberapa ekor anak ayam arab y kian membesar mencapai umur 2 bulan..
dan kebanyakan anak2 dier aku tgk banyak betina..
so harap2 dapat biakkan balik ayam arab ni yang aku beli induknya kat melaka iaitu di pak teh agro farm..
dulunya banyak betina tp disebabkan nak pindah, aku terpaksa sembelih sebahagian induk ayam arab kerana transport xmuat.. so aku bawak mana yang muat jek..

ayam belanda
telo ayam belanda coklat yang 4 bijik 2 xmenetas..
2 bijik xde benih, 1 pecah kne pijak n 1 lagi xmenetas walaupun ada benih..
huhu belum ada rezki lagi..

ayam mutiara
anak ayam mutiara lak dah ada 20 lebih..
dah seminggu induk ayam mutiara aku berhenti betelo tp semalam aku tgk dalam reban ada sebijik, mgkin dah mula bertelo balik, alhamdulillah..

ayam bulu balik
ayam bulu balik pun semua tgh bertelo, dah ada y menetas dah pun tp xbyk sgt..

ayam sutera
ayam sutera aku lak tiga2 betina masih x bertelo sampai skrg, aku pun tak tau knp..
x rasi kot..

ayam kampung
ayam kg ori lak byk y menetas dan semakin membesa..

ayam botak
setakat ni x byk ayam botak y menetas sbb aku just ade sepasang je..

ayam jambul
ayam jambul lak semakin menjadi2, banyak y dah besar, tp punyerla liar mcm ayam hutan..
terbang punyerla tinggi..

No comments:

Post a Comment