Sunday, April 11, 2010

Pengajaran Penting

Salam semua..hmmm..hari minggu baru2 ni aku dapat 1 lagi pengajaran yang cukup penting..ingat x aku pernah citer tentang kerjasama dari Kedah? penghantaran pertama telah selamat tiba pd hari Ahad yang lalu..so aku pon nk bawak balik kuantan dan tinggalkan 80 ekor anak ayam kacuk dan 20 ayam ori untuk seorang customer yang da tempah..aku letak kat umah aku di Cheras.

nk dijadikan citer, mamat ni cancel last minit..bayangkanla macam mane perasaan aku mase 2..bukan ape, banyak problem timbul bila die cancel macam ni..antaranya;

1) anak ayam tersebut tidak dapat dibawa balik ke Kuantan sbb da x sempat
2) umah aku kat Cheras ni flat je dol!! mane nk letak ayam banyak2 tu!!!
3) bunyi bising anak ayam akan menganggu jiran
4) peralatan xde kat cni seperti bekas air, brooder dan juga makanan..skang ade sikit je lg makanan yang aku bawak dari KUantan..

so pengajarannye, kena la amek deposit dulu kalau xnk perkara mcm ni terjadi lg...


jd aku bukak kat cni, sesiapa yang nak anak ayam KG ni tolooooooooooooooooooooong la aku..aku da nak menangis da dengan ujian ni...


harga untuk kacuk RM 2.30 seekor dan Ori 2.50 seekor..umur seminggu da diorang ni..kalau ade yang dok dekat2 Cheras yang nk 10 ekor pon aku sanggup hantar.. kalau yg jauh sket pon aku kan hantar..tp kena bli banyak la cikit..huhuhu..untung? mmg xde..rugi ade laaa..sme sbb mamat tu..

2 comments:

  1. Terharu tu memangla juga bila mendengar citer spt ini. tapi akan daya Zul, itulah cabaran yang kena ditempuh sebelum kita merasa nikmat sesuatu usaha.

    Tinggal lagi, pengalaman Zul akan mematangkan cara Zul bertindak untuk urusan yang seterusnya.

    Wake up, dont let this situation cause you down. MEHNAH semuanya itu.

    Ini giliran kamu, giliran dia belum tau lagi....

    ReplyDelete
  2. btol tu...ni semua pengalaman..cuma pening nk letak mane anak ayam banyak2..sabtu ni je baru boleh bwk blik kuantan..

    ReplyDelete